Materiały do zajęć z informatyki 2019-2020 - klasa IV, V, VI, VII i VIII SP

Materiały publikowane na tej witrynie są materiałami autorskimi, przeznaczonymi wyłącznie dla uczniów Szkoły Podstawowej w Birczy. Dokumenty zawierające materiały teoretyczne przygotowane zostały w formacie .HTML lub .PDF. W komputerach PC, tabletach i smartfonach będą się otwierać bezpośrednio w oknie przeglądarki internetowej. Pliki przeznaczone do ćwiczeń dostępne są w formatach .doc, .xls, .ppt, .sb (scratch), oraz w otwartych formatach .odf. Można je otwierać aplikacjami pakietu Office lub za pomocą Wolnego Oprogramowania (pakiet LibreOffice).


    Programowanie wizualne - Scratch

  • klasa V - Scratch - programowanie - kwadraty (klasa V - 2019) zobacz
  • klasa V - Scratch - programowanie - kwadraty (klasa V - 2019) pobierz kod
  • klasa V - Scratch - programowanie - spirale (klasa V - 2019) zobacz
  • klasa V - Scratch - programowanie - spirale (klasa V - 2019) pobierz kod
  • klasa V - Scratch - programowanie - ślimak (klasa V - 2019) zobacz
  • klasa V - Scratch - programowanie - ślimak (klasa V - 2019) pobierz kod
  • klasa VI i VII - Scratch - programowanie - znajdowanie największego elementu zbioru - MAX (klasa VI - 2019) zobacz
  • klasa VI i VII - Scratch - programowanie - znajdowanie największego elementu zbioru - MAX (klasa VI - 2019) pobierz kod
  • klasa VI i VII - Scratch - programowanie - znajdowanie największego elementu zbioru - MAX (klasa VI - 2019) zadanie
  • klasa VI i VII - Scratch - programowanie - suma liczb z listy (klasa VI - 2019) zobacz / opis ćwiczenia
  • klasa VI i VII - Scratch - programowanie - wyścigi (losowanie wartości zmiennych) () zobacz
  • klasa VI i VII - Scratch - programowanie - wyścigi (losowanie wartości zmiennych) () pobierz kod
  • klasa VI (VII - powtórzenie) - Scratch - programowanie klasa V/VI - 2019 - - materiał teoretyczny, cz. I zobacz
  • klasa VI (VII - powtórzenie) - Scratch - programowanie klasa V/VI - 2019 - - materiał teoretyczny, cz. II zobacz
  • klasa VI (VII - powtórzenie) - Scratch - programowanie klasa VI - 2019 - - materiał teoretyczny, cz. III zobacz
  • klasa VI (VII - powtórzenie) - Scratch - programowanie klasa VI - 2019 - - zagadnienia do sprawdzianu, klasa VI zobacz
  • klasa VII - Scratch - programowanie strukturalne klasa VII - 2019 - - Użycie procedur do tworzenia grafiki opis ćwiczenia
  • klasa VII - Scratch - programowanie strukturalne klasa VII - 2019 - - Zgadnij liczbę prezentacja
  • klasa VII - Scratch - programowanie strukturalne klasa VII - 2019 - - Zgadnij liczbę pobierz kod

    Podstawy algorytmiki i programowanie (język C++)

  • klasa VII - Algorytmy - pojęcie, definicje, przykłady - zobacz
  • klasa VIII - Elementy programowania - zobacz

    HTML i CSS

  • klasa VI --- Język HTML - język HTML i strona WWW - zobacz
  • klasa VIII - Język HTML - pojęcia - zobacz
  • klasa VIII - Język HTML - przykład użycia języka CSS - zobacz
  • klasa VIII - Język HTML - pojęcie i przykład użycia Javascript - zobacz
  • klasa VIII - Język HTML - przykład hiperłącza - zobacz

    Sieci lokalne i Internet

  • klasa VII i VIII - Sieci lokalne - szkolna sieć komputerowa zobacz
  • klasa VII - Internet - serwery, łącza, użytkownicy zobacz
  • klasa VII - Internet - dołaczamy się do Sieci (1) zobacz
  • klasa VII - Internet - dołączamy się do Sieci (2) zobacz
  • klasa VII - Internet - strony www zobacz
  • klasa VII - Internet - wyszukiwarki zobacz
  • klasa VII - Internet - podsumowanie zobacz
  • klasa VII - Internet - definicja i pojęcia zobacz
  • klasa VII (VIII) - Internet - praca w chmurze (cz. I) zobacz


    Tekst i grafika - sporty zimowe


  • Sporty zimowe - Pakiet .ZIP zobacz
  • Sporty zimowe - tekst Writer zobacz
  • Sporty zimowe - obrazek (narciarz) zobacz
  • Sporty zimowe - obrazek (łyżwiarka) zobacz
  • Sporty zimowe - obrazek (hokeista) zobacz
  • Sporty zimowe - dodatkowy tekst zobacz

    Arkusze kalkulacyjne


  • klasa V - VI - Arkusze kalkulacyjne - dane do uporządkowania zobacz
  • klasa IV - V - Arkusze kalkulacyjne - podstawy (1) zobacz
  • klasa IV - V - Arkusze kalkulacyjne - podstawy (2) zobacz
  • klasa V - VI - Arkusze kalkulacyjne - poznane funkcje zobacz
  • klasa IV - V - Arkusze kalkulacyjne - tworzenie wykresów (Calc) zobacz
  • klasa IV - VI - Arkusze kalkulacyjne - zadanie średnie temperatury zobacz
  • klasa V - VI - Arkusze kalkulacyjne - podsumowanie zobacz

    Koło informatyczne - programujemy w C++


  • Budowa programu w C++ (format .PDF) - część 1 -
  • Zmienne w języku C++ (format .PDF) - część 1 -
  • Zmienne w języku C++ (format .PDF) - część 2 -
  • Instrukcje wejścia - wyjścia cin i cout (format .PDF)
  • Instrukcja warunkowa if ... else ... (format .PDF)