Materiały do zajęć z informatyki 2018-2019 - klasa IV, V, VII i VIII SP
Materiały do zajęć komputerowych 2018-2019 - klasa III i VI SP


Materiały publikowane na tej witrynie są materiałami autorskimi, przeznaczonymi wyłącznie dla uczniów Szkoły Podstawowej Zespołu Szkół w Birczy. Dokumenty zawierające materiały teoretyczne przygotowane zostały w formacie .HTML lub .PDF. W komputerach PC, tabletach i smartfonach będą się otwierać bezpośrednio w oknie przeglądarki internetowej. Pliki przeznaczone do ćwiczeń dostępne są w formatach .doc, .xls, .ppt, oraz w otwartych formatach .odf. Można je otwierać aplikacjami pakietu Office lub za pomocą Wolnego Oprogramowania (pakiet LibreOffice).


  • klasa III - Teksty - Puchatek - tekst (sprawdzian) zobacz
  • klasa III - Teksty - Puchatek - obrazek do wstawienia (sprawdzian) zobacz
  • klasa III - Teksty - "Dinozaury" - wstawiamy obrazki (tekst) zobacz
  • klasa III - Teksty - "Dinozaury" - wstawiamy obrazki (strona z obrazkami) zobacz
  • klasa III - Teksty - "Pod niebem gwiazd - część 1" - poprawiamy i formatujemy teksty zobacz
  • klasa III - Teksty - "Pod niebem gwiazd - część 2" - poprawiamy i formatujemy teksty zobacz
  • klasa IV - Teksty - "Pod niebem gwiazd 2" - poprawiamy i formatujemy teksty zobacz
    • klasa VII - Internet - serwery, łącza, użytkownicy zobacz
    • klasa VII - Internet - dołaczamy się do Sieci (1) zobacz
    • klasa VII - Internet - dołączamy się do Sieci (2) zobacz
    • klasa VII - Internet - strony www zobacz
    • klasa VII - Internet - wyszukiwarki zobacz
    • klasa VII - Internet - podsumowanie zobacz

    • klasa VII - Algorytmy - pojęcie, definicje, przykłady - 2018-2019 - zobacz
    • klasa VII - Scratch - programowanie - algorytm Euklidesa - 2018-2019 - zobacz
    • klasa VII - Scratch - programowanie - zgadnij liczbę (wersja podstawowa) zobacz
    • klasa VII - Scratch - programowanie - znajdowanie największego elementu zbioru (tylko kod) zobacz
    • klasa VII - Scratch - programowanie - Znajdowanie największego elementu zbioru (kod i opis) zobacz
    • klasa VII - Scratch - programowanie - program "ślimak" - zmienne i powtórzenia zobacz
    • klasa VII - Scratch - sprawdzian - Zagadnienia do sprawdzianu teoretycznego i praktycznego zobacz
    • klasa VII - Scratch - sprawdzian - Materiał teoretyczny do sprawdzianu cz. I zobacz
    • klasa VII - Scratch - sprawdzian - Materiał teoretyczny do sprawdzianu cz. II zobacz

    • klasa V - VI - Arkusze kalkulacyjne - dane do uporządkowania zobacz
    • klasa V - VI - Arkusze kalkulacyjne - podstawy (1) zobacz
    • klasa V - VI - Arkusze kalkulacyjne - podstawy (2) zobacz
    • klasa V - VI - Arkusze kalkulacyjne - poznane funkcje zobacz
    • klasa V - VI - Arkusze kalkulacyjne - tworzenie wykresów (Calc) zobacz
    • klasa V - VI - Arkusze kalkulacyjne - zadanie średnie temperatury zobacz
    • klasa V - VI - Arkusze kalkulacyjne - podsumowanie zobacz
    • klasa V - VI - Komputer PC - podzespoły zobacz

    • klasa VI --- Język HTML - język HTML i strona WWW - zobacz
    • klasa VII -- Język HTML - pojęcia - zobacz
    • klasa VII -- Język HTML - ćwiczenie 1 - zobacz
    • klasa VII -- Język HTML - ćwiczenie 2 - zobacz
    • klasa VIII - Język HTML - przykład użycia języka CSS - zobacz
    • klasa VIII - Język HTML - ćwiczenie 3 (HTML i CSS) - zobacz

    • klasa VIII - Język C++ - materiały z zajęć lekcyjnych - 2018-2019 - zobacz